søndag den 3. juni 2012

Bagekursus vol.2, 3. juni 2012

Træt i krop og sjæl efter 2 fantastiske dage, vil jeg da lige præsentere, hvad vi producerede i dag på vol.2 af bagekurset med Meyers Madhus.


Vol.2 er for viderekommende, og vi har hele dage arbejdet med de gamle melsorter, som kræver lige lidt ekstra viden. De kan sagtens håndteres, blot er der flere opmærksomhedspunkter man skal have styr på. Men alle kan lære det :)


Vi har i dag bagt: Bygbrød, Emmerbrød, Speltbrød, Rugbrød bagt med Svedjerug og Grantoftegårdbrød bagt i gryde.



Endvidere lavede vi en dej til det skønne Ølandshvedbrød, som vi fik med hjem, klar til at bage i morgen.

I går på vol.1 lavede vi en dej til kerneboller. Dem bagte jeg i dag, klokken 19.00 efter jeg var kommet hjem. Dejen har i alt stået 28 timer inden de blev bagt. Her ser du resultatet:


Jeg skal i ugerne der kommer arbejde med de ting jeg har lært, så hold øje med bloggen :))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar